Kairo

2009.12.26. 19:14 Sünmalac

Masodik nap este:

Kiertunk az ekezetes karakter zonabol. Valamint a helyesiras ellenorzo zonabol, ugyhogy elore is elnezest mindenkitol.

Egyiptomba eljutni nem volt doccenomentes. Az eredeti terv szerint a Turkish Airlines gepevel mentunk volna Isztanbulba, onnan 6 ora varakozas utan pedig tovabb Kairoba. Ehelyett leszallaskor bemondtak, hogy a Kairoba transzferelo utasok legyenek olyan kedvesek es tegyek fel praclijukat. Sun es NemSun jelentkezett.

Amint kiderult, tulfoglaltak TK ejszakai jaratat, de helyette felajanlottak egy korabbi jaratot, csak eppen az EgyptAir altal. Problema ezzel csak az, hogy a Kairoi hostelunk kuldott volna valakit ertunk, igy ketsegbeesetten probaltuk ertesiteni a hostelt hogy kuldjek az 5 oraval korabbi gephez a szerencsetlen taxist. Ez az informacio vegulis nem jutott el hozzajuk, kenytelenek voltunk taxit fogni es azzal bejonni (ezzel az elso alkudozas is le lett tudva)

Itt jegyeznem meg, hogy a barat/baratno kerdes nem teljesen tiszta az egyiptomiak szamara, es ezt mindenki megerdeklodi akivel csak beszedbe keveredtunk. A folosleges magyarazkodasok elkerulese vegett NemSun feleseg statuszban utazik, ha barki kerdezi.

A taxiproblema csak a kisebbik volt, mivel masik legitarsasaghoz es 5 oraval korabbi gepre pakoltak at minket (ami vegul persze egy orat kesett) ezert a Sun csalad alma es falevel gyujtemye nem meglepo, de bosszanto modon elkeveredett. Egy kis sorbanallas es magyarazas utan megnyugtattak, hogy ez csak ideiglenes gond, utanunk kuldik a hostelbe pillanatokon belul. Masnap nemi telefonalas utan (az Australian Hostelnek itt koszonetet mondanek, hogy hasznalhattuk a telefonjukat) kiderult hogy a nagy turost kuldik, meg azt se tudjak hol van, sot nem is igazan foglalkoztak vele. Nemi tovabbi, immar kisse ingerultebb telefonalas utan megkerult, es remelhetoleg meg ejfel elott tiszta fehernemuhoz jutunk, ami igy 2 nap utan kezd elegge letszukseglet lenni.

De az elet a hianyzo csomagok miatt nem allt meg, egy vegetarianus reggeli utan belevetettuk magunkat a metro forgatagaba. (A reggeli ket meleg pitaba pakolt valami volt, az egyik egy falafel-hamburger, a masik valami krem jellegu. Ez utobbi NemSun szerint hanyasizu. Sun szerint csak fura, de nem remenytelen).

A metroban megtortent az elso lehuzas is, 6 jegyet 6 petak helyett nyolcert adtak el nekunk. A kulonbseg 70 forint, Sun egy kicsit sportolt (elso korben 12 lett volna) de nem volt 2 petakert tovabb verni az asztalt. Legkozelebb pontos osszeget kap a szemet, foszabaly hogy ha megkerdezed, hogy mibe kerul, akkor at fognak verni. Kicsit uncsi asvanyvizre alkudni mindig, de resze az eletnek.

A palyaudvaron ert a kovetkezo ujdonsag, az eredeti tervek szerint 2 nap Kairo utan szalltunk volna fel egy ejszakai vonatra. Ebbol 4 nap lett, mert egyszeruen fo turistaszezon van, jegy nincs. Sun erezte ezt elore mint macska az esot, legutobb is gondok voltak a jegyvasarlassal. Mint minden rendes diktaturaban, a vonatot itt sem az intelligens profitorientaltsag jellemzi, a jarathianyt nem enyhitik extra vonatok inditasaval. Tovabbi kellems ajandek az uralkodo rezsimtol, hogy az 1 evvel ezelotti Lonely Planet araihoz kepest 100%-ot emeltek, es eltoroltek a diakkedvezmenyt. Meg igy is bekes aron jutunk el Luxorba, a pofatlansagon meg kar idegeskedni, a korvonalazott utemtervet nem vagja haza a +2 nap kairoban, meg ha nem is volt betervezve.

Ebed, mivel nincs hasfogonk egy KFC-ben tortent, errol tobb szo ne essen. Szegyelljuk.

Mivel idonk hirtelen annyi lett mint a pelyva, az Egyiptomi Muzeumnak nagyon lassu, szemlelodo tempoban estunk neki, 4 ora alatt ertunk a foldszint vegere, es valamikorra maskorra hagyjuk az elso emeletet. Itt is 20%ot emeltek egy ev alatt. Nem lehet ekkora itt az inflacio, csak a helybeli kormany kopasztja egyre pofatlanabbul a turistakat.

Vacsora Kusheri volt, lencsebol, makaronibol, husbol, fuszerekbol, valami szoszbol es esetleg rizsbol allo hely specialitas. 5 petak egy doboz, ketten 320 forintbol vacsoraztunk meleget a hostel haztombjeben levo kifozdebol, remelhetoleg higienikus korulmenyek kozott. Olyan brutalis forgalma volt a helynek, hogy nem igazan lehet ideje megrohadni a husnak, legalabbis ezzel nyugtattuk magunkat.

Mindenesetre, ha minden jol megy nemsokara lesz hatizsakunk, van mar vonatjegyunk, a szallas tiszta es kenyelmes, budzsen belul vagyunk, etc, etc.  Holnapi terv Giza, Szakkara, Darshur.